Espectacular, impressionant, esplèndida… Una carn per a xuplar-se els dits.
Organització, mètodes, treball, objectius, eficàcia, eficiència… L’artificialitat del món actual ens desnaturalitza i ens vol fer oblidar allò que és autènticament humà.
El menjar, alguns menjars, ens ajuden a retornar a la nostra pròpia naturalesa, a una manera humana d’entendre la nostra relació amb l’entorn.
Un plat pot ser espectacular o insignificant. Les emocions que ens genera poden modificar allò que pensàvem que eren els nostres gustos. Un sabor natural és hui en dia una cosa quasi estranya.
Amb unes costelles de porc, d’una qualitat tan excepcional, no necessitareu res més que un pas pel forn per proporcionar-nos un plat que, de ben segur, recordarem molt de temps.
A la cuina i a la taula experimentem amb tots els sentits. L’olfacte, la vista, l’oïda, el tacte i el gust participen del goig de tastar un bon plat.
Ingredients (4 persones):
8 tires de costelles de porc ecològic.
oli d’oliva
sal
un gotet de vi blanc
pebre de java mòlt
3 fulles de llorer
xarop d’arròs
Procés:
Fiquem les costelles de porc a la safata del forn, on anem a coure’l.
Fiquem, en este ordre: la sal, el pebre, l’oli d’oliva, el vi i el xarop d’arròs. Deixem caure a la safata les fulles de llorer.
Introduïm la safata al forn, prèviament precalfat a 250º. Baixem el foc a 150º i deixem coure 30 minuts. Comprovem com està la carn i tornem a ficar 30 minuts més. Una vegada ha passat el temps mirem si la tenim feta, i si no, la mantenim el temps que pensem imprescindible per acabar de coure’s.
La cuina ens fa més lliures, deixeu volar la vostra imaginació i cuineu!
tAstantelmón2016