Sabors d’Àsia!
Ens endinsem un poquet en els sabors que vénen del continent asiàtic. Hui podeu tastar una sopa diferent i que vos reconfortarà molt.
Emprarem salses i cremes no molt habituals a la cuina mediterrània, però si seguiu el blog podeu tindre-les al rebost perquè les utilitzarem molt a sovint.
Necessitem:
1 l de caldo de gambes (el podeu fer vosaltres, és molt fàcil)
*** Utilitzarem les corfes i els caps de les gambes que comprem per a fer el farcit del wonton, 4 dents d’all i 1,5 litres d’aigua. Sofregim les corfes de les gambes amb les dents d’all i ho deixem bullir amb l’aigua que afegirem una vegada sofregit durant uns 25 minuts. Colem i ja està.
250 g de gambes
1 calamar xicotet
1 ceba xicoteta
2 dents d’all
1 carlota
1 cullerada de café de pasta de curri verd
1 cullerada de café de pasta de gingebre
1 cullerada de café de pasta de citronela
2 cullerades de salsa de peix
1 pot de 400 ml de llet de coco
unes fulles de coriandre
Preparem els Wontons:
Per fer la massa, seguiu el següent enllaç:
http://blogosferathermomix.es/trucosdecocinathermomix/2013/01/10/como-hacer-masa-para-wonton-o-rollitos-de-primavera-con-thermomix/
**Si no teniu Thermomix, seguiu els passos per fer-la a mà o compreu la pasta en tendes especialitzades.
El farcit:
250 g de gambes, ja pelades
1 calamar xicotet
Trossegem les gambes i el calamar i sofregim, a ser posible en el wok.
Farcim la pasta de wonton. La fem a quadrats no molt grans i juntem totes les puntes.
Els fem al vapor.
Fem la sopa:
En una cassola sofregim la ceba, les dents d’all, la carlota, tot prèviament trossejat, juntament amb la cullerada de pasta de curri verd, de gingebre i citronela.
Abans que agafe color afegirem la salsa de peix i la llet de coco juntament amb el caldo de gambes. Deixem bullint uns 35 minuts, a poquet de foc.
Colem el caldo i emplatem.
Fiquem el caldo calent, els wontons i li afegim unes fulles de coriandre.
I ja està!
Sembla un plat difícil, però vos assegure que no ho és. A més paga la pena tastar estos sabors, li donen un altre sentit als plats. Són sabors diferents però que deixen el teu cos amb un estat d’equilibri sensacional. No puc descriure la sensació de benestar d’haver fet un tast d’un plat amb sabors d’Àsia barrejats amb elements mediterranis.
Podeu fer la sopa sense el wonton posant les gambes i el calamar direnctament a la sopa. Podeu fer-la amb trossos de pollastre al vapor, amb noodels,… Podeu combinar-ho de moltes maneres. Això depén de vosaltres. Jo vos propose una idea, i vosaltres decidiu. La cuina és creativitat.
A gaudir del plat !!
Reblogged this on Celler-Adocse.
M'agradaM'agrada
Que boníssima que ha d’estar aquesta sopa! Jo en vull!!! Un petó bonica!
Les receptes que m’agraden
M'agradaM'agrada
Moltes gràcies!!!!
Enhorabona, si estiguera prop de Girona jo també m’apuntaría als tallers de cuina !!!!.
Bstssss
Mª José
tAstantelmón
M'agradaM'agrada